Скайрим эмоции для нпс

Произвольные эмоции | Random Emotions [SE]

Версия 0.25

Версия 0.24

Версия 0.23

Версия 0.22

  • Исправлена ​​ошибка с губами у спутников в версии со спутниками. Наверное.
  • Еще несколько мелких исправлений и оптимизаций.
  • Версия 0.21

    Версия 0.20

    • Глаза теперь двигаются и моргают более плавно.
    • Ошибочная, неработающая функция » GetExpressionValue » была удалена из скрипта.
    • Некоторые косметические изменения.
  • Версия 0.19

    • Косметические исправления в работе с модом « Expressive Facial Animation mod ».
  • Версия 0.18

    • Убрали «зевоту», пока она не станет более реалистичной.
    • Поддержка » Expressive Facial Animation «.
    • Небольшие косметические изменения.
  • Версия 0.17

    • Множество косметических исправлений и изменений.
    • Мод был скорректирован для достижения наилучших результатов с модами » Expressive Face Animation » от Niroku.
  • Информационные ресурсы:

    • Определение «Нежности» в психологии ;
    • Природа эмоций и их классификация ;
    • Список эмоций ;
    • Эмоция .

    Клавиши управления:

    • « F11 » и « F12 » — для снятия с паузы / проигрывания анимации ;
    • « Page Up » — для смены интенсивности эмоции ;
    • « Page Down » — для смены проявления эмоции.

    Требования:

    • Skyrim SE ;
    • SkyUI (для отображения MCMеню) ;
    • Mfg Console .

    Установка:

    Примечания:
    * Так как этот мод реализует собственную функцию моргания глаз, лучше
    отредактировать ваш файл mfgfix.ini , чтобы строка была такая: OverrideGameSettings = false .
    Или же вы можете настроить частоту моргания глаз у персонажа в МСМеню.

    * Так как мод имеет версию с поддержкой до 10 спутников, есть несколько моментов которые нужно знать:

    • 1) В то время как спутники приветствуют игрока или говорят случайные реплики, анимация
    • их рта не очень хорошо выглядит (автор «исправил» их анимацию в диалогах, но все же могут быть казусы) .
    • 2) После найма новый компаньон получит эмоции не сразу, а после
    • первого сохранения / загрузки или после нажатия клавиш « F11 » и « F12 » два раза.

    Источник

    Произвольные лицевые эмоции / Random Emotions

    Этот мод добавляет в Skyrim LE систему управления эмоциями лица вашего игрока полу-произвольным автоматическим способом. Средний интервал — 10 минут в реальном времени.

    Обновление:0.16 hotfix
    * Исправлена проблема отсечения текстур при моргании.
    * Небольшое исправление кода.
    * Теперь скорость моргания более рандомная. В среднем теперь моргание происходит быстрее.

    Обновление:0.14
    * Обновлен только вариант мода с поддержкой компаньонов. Анимация рта компаньонов при диалогах и на экране отдачи приказов, похоже полностью исправлена.

    Журнал изменений:
    * Исправлена некоторая логика кода мода.
    * Двойная комбинации клавиш для добавления эмоций к последователям слиты в один скрипт (Lshift + Pause, Lshift + Backspace).
    * Добавлены функции остановки и паузы анимации. «Lshift + F10» для паузы и снятия с паузы. «Lshift + Backspace» для остановки / запуска анимации.
    * Анимация ротовой полости стала менее широкой.
    * Мод теперь затрагивает до 10 последователей (есть 2 замечания, читайте ниже «примечания»). По доп.ссылке есть второй вариант мода который не затрагивает последователей.
    * Произведены некоторые оптимизации кода.
    * Произведены небольшие косметические изменения.
    * Код был переписан более удобным с точки производительности способом.
    * Рот и брови теперь имеют менее спазматические и более человекоподобные анимации.
    * Новое видео.

    Подробнее:
    * Я решил поделиться этим модом в его текущей стадии для тестирования, мод в стадии развития и могут быть ошибки, я со своей стороны буду исправлять все недочеты.
    * Пожалуйста, дайте мне (автору мода) знать о любой ошибке или глюках или о чем-то еще, что кажется странным для вас.
    * Новые идеи также высоко ценятся. Спасибо!

    Требования:
    Skyrim LE 1.9.32.0.8
    Mfg Console 1.1а и выше

    Примечания:
    * Так как мой мод реализует собственную функцию моргания глаз, ваш лучше отредактировать файл MfgConsole.ini, чтобы строка была такая EnablePlayerBlink = false
    * Так как версия мода 0.11 теперь имеет влияние до 10 последователей, то есть несколько моментов которые нужно знать:
    1) В то время как последователи приветствуют игрока или говорят случайные реплики, анимация их рта не очень хорошо выглядит (я почти исправил их анимацию в диалогах и экране приказов).
    2) После найма новый последователь получит эмоции не сразу, а после первого сохранения / загрузки или после нажатия клавиш «Left Shift + Backspace» два раза.

    Начиная с версии 0.13 и выше можно приостанавливать и останавливать анимации:
    «Lshift + F10» для паузы / снятия с паузы проигрывания анимации.
    «Lshift + Backspace» для остановки / запуска анимации.

    Установка: (можно вручную или через менеджеры модов)
    1. Скачать архив мода со страницы автора мода на Нексусе в разделе MAIN FILES «Random Emotions» (Затрагивает до 10 компаньонов) или «Random Emotions (without followers) (Без влияния на компаньонов), тем самым вы поддержите автора, через 15 минут после скачивания нажмите кнопку ENDORSE
    ИЛИ
    2. Скачайте архив мода у нас на сайте. Скачать нужный вариант мода «Затрагивает до 10 компаньонов» или «Без влияния на компаньонов».
    3. Берем все содержимое из папки Data в архиве и помещаем в папку Data в игре, активировать мод.

    Больше скриншотов смотрите на странице автора мода или в видео.

    Источник

    Please log in or register

    To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

    • All games
    • Skyrim Special Edition
    • Mods
    • Immersion
    • Lightweight Headtracking and Emotions

    Lightweight Headtracking and Emotions

    File information

    Last updated

    Original upload

    Created by

    Uploaded by

    Virus scan

    Tags for this mod

    About this mod

    This is a lightweight implementation of the headtracking for player (designed mostly for the peaceful environments). Player can enable or disable the headtracking using simple in-game actions. NO scripts are running when you don’t use the feature.

    The mood system is designed to make facial expressions fit the environment.

    Author’s instructions

    The original technical idea of using the «IsNPC» attribute belongs to Maegfaer. All credits goes to him.
    http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/23600

    File credits

    Maegfaer — Idea of Headtracking

    Donation Points system

    This mod is not opted-in to receive Donation Points

    Straight donations accepted

    SKSE Free
    Versions for XBox One and Play Station 4 are available
    Version for Regular Skyrim is still available

    The original technical idea of using the «IsNPC» attribute belongs to Maegfaer. All credits goes to him.
    http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/23600

    By default, your Skyrim character doesn’t face any other NPC in third person.
    With Headtracking enabled people and creatures nearby will attract your character’s attention.

    The headtracking in this mod is enabled on demand when you Unequip some armor/clothing (for example, a helmet).
    Also, the headtracking is triggered when you get up from the furniture (for example, stop doing alchemy or get up from a chair)

    — Move to switch between targets.
    ——> [Equip a weapon/spell to the right hand] Will be more suspicious and switch targets slowly. Will not change targets while standing in place.
    ——> [Unequip weapon/spell from the right hand] => Dovakin feels more comformtable, less suspicious — will change targets faster, will change targets even while standing still

    — Draw your weapon or run far away from the latest target to stop Headtracking.

    This mod WILL work with dead characters (yes, it’s by design).

    Looking at some characters will cause emotions (you character will change his/her facial expression)

    Looking at friend will make Dragonborn happy. Looking at enemy will make dragonborn angry. Dead enemies killed by the player will cause anger, Dead enemies killed by other NPCs will cause disgust.

    The mod is using the complex «mood» concept to make expressions fit the environment. The mood serves to «accumulate» your emotions. The single emotions will be shown ONLY if they are stronger than your current mood.

    For example, if you meet your spouse in a peaceful environment, your character will have a Happy face. But if you seen several dead friends nearby you will have a Sad face, because your overall mood is Sad.

    The mood is reset each time you stop the Headtracking (by drawing your weapon).

    Performance and stability
    — NO scripts are running when you don’t use Headtracking
    — No special requirements
    — SKSE free and should be compatible with most other mods (NOT compatible with other headtracking mods)
    — The mod is NOT using the «OnUpdate» events.
    — The script is using the «lazy» logic to minimize the impact on the overall latency (as few characters will be processed as possible). Please, note, that this is a less accurate approach.
    — Safe to uninstall at any time when your character is not performing the Headtracking (no special procedure required)

    Источник

    Please log in or register

    To enjoy the benefits of Nexus Mods, please log in or register a new account

    Random Emotions

    File information

    Last updated

    Original upload

    Created by

    Uploaded by

    Virus scan

    Tags for this mod

    About this mod

    This mod adds a small script that will rule emotions of player character’s face in a semi-random way. Optional version also supports up to 10 followers.

    Nexus requirements

    Credits and distribution permission

    • Other user’s assets All the assets in this file belong to the author, or are from free-to-use modder’s resources
    • Upload permission You can upload this file to other sites but you must credit me as the creator of the file
    • Modification permission You must get permission from me before you are allowed to modify my files to improve it
    • Conversion permission You can convert this file to work with other games as long as you credit me as the creator of the file
    • Asset use permission You must get permission from me before you are allowed to use any of the assets in this file
    • Asset use permission in mods/files that are being sold You are not allowed to use assets from this file in any mods/files that are being sold, for money, on Steam Workshop or other platforms
    • Asset use permission in mods/files that earn donation points You must get permission to earn Donation Points for your mods if they use my assets

    Author notes

    This author has not provided any additional notes regarding file permissions

    File credits

    This author has not credited anyone else in this file

    Donation Points system

    This mod is opted-in to receive Donation Points

    Version 0.25

    • «R» key in MCM correctly restores default values for sliders and removes key bindings for keys now.

    Version 0.24

    • MCM has been slightly corrected.

    Version 0.23

    • MCM has been added.
    • In MCM you can configure keys for pause/stop, nature of emotions and their strength.

    Version 0.22

    • You can now choose the nature of your character ingame by pressing «Page Down» key.
    • Also you can choose the strength of emotions by pressing «Page Up» key.
    • Keys for pause/stop were changed to F11/F12.
    • «Stop» correctly remains after save/load now.
    • Symmetrical animations have a chance to be slightly asymmetrical now.
    • Emotions became more random and strong. Use «Page Up» key to set them to your taste. Default is maximum.
    • Bug with followers’ mouthes in version with followers has been fixed. Probably.
    • Some more small fixes and optimizations.

    Version 0.20a

    • Mod will now automatically turn off in first person view and turn on in other cases.

    Version 0.20

    • Eyes move and blink more smooth now.
    • Buggy, not-working function «GetExpressionValue» was removed from script. Blinking is proper now due to this removal.
    • Some cosmetic changes.

    Version 0.19

    • Cosmetic fixes in corellation with Expressive Facial Animation mod.

    Version 0.18

    • Yawning was removed untill it will look more realistic.
    • Cosmetic fix of blinking in corellation with «Expressive Facial Animation» mod.
    • Small cosmetic changes.

    Version 0.17

    • Many cosmetic fixes and changes.
    • Mod was adjusted to give the best results with «Expressive Facial Animation» mods by Niroku.

    Version 0.16

    • Fixed clipping issue during blinking.

    Version 0.15

    • Small code fix.
    • Blink speed is more random now. In average it is faster now.

    Version 0.14

    • Follower mouth animation inside the dialogue and giving orders’ screen seems to be completely fixed now.

    Version 0.13

    • Stop and pause functions implemented. «Lshift + F10» for pause/unpause; «Lshift + Backspace» for stop/start.

    Version 0.12hotfix

    • Fixed «Lshift + Backspace» combination for adding emotions to followers.

    Version 0.12

    • Some code logic fixes.
    • Two key combinations for adding emotions to followers merged in one script (Lshift + Pause Break, Lshift + Backspace).
    • Mouth animation is slightly less wide now.

    Version 0.11

    • Mod affects also up to 10 followers now. (there are 2 points to notice, read description)
    • Some code optimisations.
    • Small cosmetic changes.

    Version 0.10

    • Code was rewritten in a more performance-friendly way.
    • Mouth and brows are less spasmatic and more human-like now.

    Version 0.09

    • Test version of yawn implemented. Average interval is 10 real-time minutes.
    • Bug fix, related to unproper update of installed script to a new versions. Parameters were stuck using old versions’ values.
    • Many cosmetic tweaks based on my personal taste.

    Version 0.08

    • Death expression is properly static now.
    • Added 5 second delay of script start working after save loading to prevent spasmatic emotions in first several seconds.
    • Some minor, hardly notable changes.

    Version 0.07

    • Slightly corrected the algorithm of synchronous animations (animations of left/right sides that must change together).
    • Blinking is slightly more often now.

    Version 0.06

    • Player is blinking again.
    • Blinking is now more random.

    Version 0.05

    • Slightly corrected the algorithm of mouth animation.

    Version 0.04

    • Mood, brows and mouth are now less dynamic.
    • Trying to find temporary average temper before adding mcm menu with large selection of pre-configured tempers.

    Version 0.03

    • Facial animations have been smoothed.

    I’ve decided to share this mod in it’s current station for testing purposes.
    Please make me know of any bug or glitch or whatever thing that seems strange to you.
    New ideas are highly appreciated too.
    Also, I’d very much like to see your screenshots and videos for testing purposes but mainly for fun.
    Thank you!

    In MCM you can configure keys for pause/stop, nature of emotions and their strength.
    There are 5 presets of nature:
    1) Random (Default. All expressions except Neutral and Combat Shout)
    2) Gentle (4 emotions: Dialogue Happy, Dialogue Surprised, Mood Happy, Mood Surprised)
    3) Evil (7 emotions: Dialogue Anger, Dialogue Puzzled, Dialogue Disgusted, Mood Anger, Mood Puzzled, Mood Disgusted, Combat Anger)
    4) Depressive (4 emotions: Dialogue Fear, Dialogue Sad, Mood Fear, Mood Sad)
    5) Neutral (emotionless)

    Optional version can handle up to 10 followers. But there is one point:
    After hiring, a new follower will recieve emotions not immediately but after first save/load or after pressing stop/start key.
    Followers will share the same preset of nature as PC.
    Bug with followers’ mouthes has been fixed. Please feedback if not.

    Version 0.20 video:

    Version 0.18 video:

    Version 0.11 video:

    Version 0.10 video:

    Version 0.09 video:

    Version 0.06 video:

    Version 0.04 video:

    Version 0.03 video:

    Источник

    Оцените статью